candling دندان ایرانی سرگرمی سرگرمی

candling: دندان ایرانی سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

طبق آخرین گزارش “OECD” تحت عنوان “آموزش در یک نگاه”، آلمان موقعیت پیشرو در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی را به دست آورده هست. با این حال، این گزارش از رکود

پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

عبارات مهم : آلمان

طبق آخرین گزارش “OECD” تحت عنوان “آموزش در یک نگاه”، آلمان موقعیت پیشرو در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی را به دست آورده هست. با این حال، این گزارش از رکود در روند رو به رشد نظام آموزشی این کشور انتقاد می کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یو.دبلیو نیوز، بر اساس گزارش شرکت همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در بخش آموزش عالی، 40 درصد از دانشجویان سال اولی در بخش سوم برنامه توسعه آلمان که عمدتا مشمول بر تحصیلات دانشگاهی و برنامه های صنعتگری هست، جهت مباحث “STEM” یا همان زمینه های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در سال 2015 برگزیده شدند.

پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

این درصد به طور قابل توجهی بالاتر از کشورهایی مانند مکزیک با 32 درصد، کره جنوبی با 31 درصد، انگلستان با 29 درصد، ژاپن با 21 درصد و ترکیه با 18 درصد هست. شایان ذکر است که میانگین “OECD”، بیست و هفت درصد بود.

“سازمان همکاری و توسعه اقتصادی” (Organisation for Economic Co-operation and Development ) یا (OCED) سازمانی است بین المللی، دارای ۳۵ عضو، که اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند. این شرکت به تعبیری عمده ترین شرکت بین المللی تصمیم گیرنده در زمینه اقتصاد هست. مقر مهم این شرکت در شهر پاریس است.

طبق آخرین گزارش “OECD” تحت عنوان “آموزش در یک نگاه”، آلمان موقعیت پیشرو در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی را به دست آورده هست. با این حال، این گزارش از رکود

این شرکت در سال ۱۹۴۸ میلادی تحت عنوان “سازمان همکاری اقتصادی اروپا” تاسیس شد. این موسسه تحت مدیریت “رابرت مارژولین” فرانسوی به منظور اجرای طرح بازسازی کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد؛ طرحی که تحت عنوان “برنامه مارشال” به وسیله آمریکا جهت بازسازی اروپا بعد از جنگ و مبارزه با کمونیسم برنامه ریزی شده است بود.

در سال های بعد، اعضای غیر اروپایی نیز به این شرکت پیوستند و در سال ۱۹۶۱ میلادی در اجلاسی با تصویب آیین نامه تازه در زمینه توسعه و اقتصاد، نام شرکت را نیز به “سازمان همکاری و توسعه اقتصادی” عوض کردن دادند.

گذشته شرکت همکاری و توسعه اقتصادی را می توان به دو مرحله تقسیم کرد: فعالیت کشورهای غربی از سال 1960 تا دسامبر سال 1973 زیاد بر روی مسائلی از قبیل رشد اقتصادی در سطح جهانی، اشتغال کامل، کم کردن تورم، نوسانات بازار ارز و غیره متمرکز بود. از سال ۱۹۷۴ به بعد، کشورهای مذکور با بحران انرژی و عواقب ناشی از آن مواجه شدند. این گونه جریانات نیز طبعا در فعالیت شرکت که اجتماعی از کشورهای غربی هست، منعکس شد. تا آنجا که وظایف شرکت مذکور، امروزه به بررسی و حل پرسشها مربوط به اقتصاد داخلی کشورهای عضو معطوف شده است است.

پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

آلمان امسال نیز با آمار تقریبا 35 درصدی، در مقایسه با میانگین 25 درصدی “OECD”، بین افراد 25 تا 64 ساله آلمانی، حائز رتبه برتر در علم و فناوری هست. علاوه بر این، این گزارش بر این عقیده است که متخصصان با مدارک تحصیلی “STEM” می توانند از وقت های شغلی بهتر نسبت به دیگران بهره مند باشند.

“یوهانا وانکا”، وزیر آموزش و تحقیقات آلمان گفت: گزارش “OECD” خبر خوبی جهت آلمان به عنوان یک مرکز های تک هست. آلمان نیاز به مهارت های “STEM” سطح اوج جهت تامین توان بالقوه نوآورانه خود، به خصوص با توجه به دوره گذار دیجیتال است.

طبق آخرین گزارش “OECD” تحت عنوان “آموزش در یک نگاه”، آلمان موقعیت پیشرو در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضی را به دست آورده هست. با این حال، این گزارش از رکود

با این حال، این گزارش از رکود در روند رو به رشد نظام آموزشی آلمان انتقاد می کند. فقط 13 درصد از افراد 45 تا 59 ساله که والدین آنها تحصیل کرده و یا صاحب یک صنعت و مهارت نبوده اند، دارای تحصیلات عالی هستند، در حالی که در میان افراد 30 تا 44 ساله، این رقم 14 درصد است.

روند رو به رشد در کشورهای عضو “OECD” به طور میانگین اصلاح یافته هست. با توجه به آمار منتشر شده، میانگین افراد مسن تحصیل کرده در حال حاضر 20 درصد است.

پیشتازی آلمان در زمینه علم و فناوری

انجمن ملی امور دانشجویی آلمان (Deutsches Studentenwerk) بارها از این واقعیت انتقاد کرده است که بیش از نیمی از دانشجویان آلمانی از خانواده های تحصیل کرده آمده اند و تنها یک چهارم از آنها دارای والدینی هستند که دارای مدارک حرفه وفن هستند.

با این حال، “OECD” همچنین اظهار می کند که رکود در روند رو به رشد آلمان می تواند بخشی از سیستم آموزشی و آموزش مهارت آلمان باشد.

کنفرانس مدیران امور آموزشی و فرهنگی که متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش ایالات دولت آلمان هست، می خواهد جذابیت آموزش و اموزش حرفه و مهارت ها را جهت جوانان، به خاص در حوزه فناوری و خدمات زیاد کردن دهد.

“سوزان آیزِنمَن”، رییس کنونی این کنفرانس در برلین گفت : جهت ما مهم است که جامعه و افراد را یک بار دیگر آگاه کنیم که تحصیلات عالی و تحصیلات فنی و حرفه ای دارای ارزش یکسانی هستند.

واژه های کلیدی: آلمان | آموزش | فناوری | همکاری | آموزشی | فناوری | اقتصادی | اخبار علمی و آموزشی


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz